Filmplakátok saját fotókból

2011. december 27., kedd

Májusban fogant meg az ötlet, hogy karácsonyra falinaptárt készítek kisebbik fiamnak Dávidnak és feleségének Zitának olyan filmplakátokból, amelyeket az ő fotóikból állítok össze.

Az ötlet persze nem új és legfőképpen nem eredeti, sőt (mint később megtudtam) 2011-ben még versenyt is rendeztek belőle valamelyik internetes portálon, de hát miért is lett volna ez akadály.


A terv akkor pattant ki a fejemből, amikor a fiatalok egyik képét alakítgattam Photoshoppal. Az eredmény annyira emlékeztetett egy filmes plakátra, hogy azon nyomban rábiggyesztettem egy "Paramount Pictures presents" feliratot és egy Love and Passion (Szerelem és szenvedély) kitalált filmcímet. Majd elláttam néhány egyéb szokásos felirattal (a szereplők neve, a filmgyár emblémája stb.) és kész is volt a plakát. Annyira megtetszett a móka, hogy elhatároztam, készítek még 11 hasonlót, és karácsonyra összeállítok belőlük egy A3 méretű falinaptárt.

Novemberre készen is lett a mű. A legelső (kitalált film) kivételével mindegyik plakát egy valóban létező filmhez kötődik. Van közöttük olyan, ami az eredeti filmplakátot vagy annak a stílusjegyeit utánozza (Ízek, imák, szerelmek - Sin City - Indiana Jones - Az óceánjáró zongorista legendája - One Day ), sok viszont  saját ötletre épül. Egy fontos korlátot azonban mindjárt az elején felállítottam magamnak: a plakátoknak a fiatalokat ábrázoló eredeti - lehetőleg saját - fotókból kell készülniük! Olyasmit ugyanis sokan készítenek, ahol a képeken csak kicserélik a fejeket, de nagyobb mulatságnak tartottam új plakátokat alkotni, arról nem is beszélve, hogy a fiataloknak is nyilván érdekesebbek az őket ábrázoló képek.

Kisebb kompromisszumokat azért persze kötöttem. Így például megengedtem magamnak néhány internetről letöltött kiegészítő elemet, két képet Zitáról, amelyek az Ízek, imák, szerelmek plakátján szerepelnek (Dávid készített őket a velencei háttérképpel együtt) és Orbán Domonkos esküvői fotóját a fiatalokról az Álljon meg a nászmenet plakátján (a násznépet viszont már én fényképeztem Ákos és Kata ikladi menyegzőjén).

Remek mulatság volt, nagyon élveztem. A fiatalok engedélyével íme a végeredmény:














7 megjegyzés:

Kozma Erzsébet írta...

Nagyon jók. Most már csak egy-egy történetet kell kitalálni a plakátok mellé és jöhet a premier.:-)

2011. december 27. 13:23
orbán domonkos írta...

:DDDDDDDDDD

2011. december 28. 1:10
TiSza írta...

Köszönöm :-)

2011. december 28. 12:26
Gehring János írta...

Kifejezetten ügyes dolognak tartom. Nekem például még új is volt! :)

2011. december 28. 17:02
TiSza írta...

Köszönöm János, örülök :-)

2011. december 29. 8:15
Kecskeméti Fotókör írta...

Jó játék ez!

2011. december 30. 12:50
TiSza írta...

Igen, az volt!

2011. december 31. 9:20

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB