A Facebook és a modellek

2014. november 10., hétfő

A Facebookon vannak olyan csoportok, amelyeket elvileg fotósok és modellek látogatnak. Ilyenek, mint pl. a Magyar modellek és fotósok, Kinti portré fotó, Korrekt TFCD fotózások (a helyesírási problémákkal most ne foglalkozzunk). Az elmúlt hetekben két ízben hirdettem meg TFCD-fotózást azzal, hogy modellt keresek, kétszer pedig én jelentkeztem más felhívására.

A négy alkalomból csak egyszer valósult meg a fotózás, pedig jelentkező mindig volt bőven. Abban az egyben is volt némi gikszer, de jól sült el a dolog, mert végül a nagyon dekoratív sminkes lány állt a kamera elé, és egészen jó kis sorozatot sikerült összehoznunk. 

A másik három alkalom viszont katasztrófa volt. Megbeszéltük a fotózás időpontját és helyszínét, egy esetben pedig még sminkes, stylist és asszisztencia is készen állt a munkára. A modell azonban végül mindhárom esetben lemondta a fotózást. Rendszerint a fotózás előtti este (amikor már semmit nem lehetett tenni annak érdekében, hogy mást találjunk), amikor pedig kibővített stábbal készültünk, akkor  a fotózás napján, hajnali 6 órakor! (Összeveszett a barátjával és lekéste buszt.)

Szombatra is szerveztem egy portrézást, ami hasonlóképpen meghiúsult. Gyakorlatilag ez volt az utolsó olyan hétvége, amikor őszi színek hátterében tudtunk volna fotózni. A következő hétvégén más programom van, két hét múlva pedig már egészen biztosan vége lesz a színpompának.

Korábban mindig a különböző modelloldalakon hirdettem meg a fotózást (modellonline. hu, modellbazis.com, fotosbazis.com), ahova olyanok regisztrálnak, akik nem csak egy pillanatnyi fellángolástól vezérelve jelentkeznek a munkára. A bejegyzés kedvéért összeszámoltam: eddig 13 TFCD-fotózás valósult meg ilyen szervezésben. 

Mindezekből kénytelen vagyok levonni a következtetést, hogy a Facebookon nem érdemes modellt keresni. Fotózást kedvelő, de megbízhatatlan és felelőtlen lánykák keverednek a modellkarrierrel valóban szemező komolyabbakkal, és csak a szerencsén múlik, hogy kivel sikerül kapcsolatba kerülni. 

A Facebookot a továbbiakban elfelejtem, marad továbbra is modelloldalakon való hirdetés. Ez az ősz viszont már visszavonhatatlanul kimaradt...

2 megjegyzés:

Kozma Erzsébet írta...

Azt gondoltam, hogy csak a medvék ilyen szeszélyesek.:-)

2014. november 10. 19:04
TiSza írta...

Meg az időjárás :)

2014. november 10. 20:08

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB